Monday 4 April 2011

Monday Blues

Its Monday...huhuhu
Image by Google

Hari Isnin yang sangat bosan. Rasa malas yang amat sangat. Tulis entry yang agak merapu bagi menghilangkan rasa bosan dan malas yang bermaharajalela


 Gambar diambil bagi meningkatkan mood untuk bekerja
.

Sedikit Fakta mengenai gambar di atas :

1) Tudung di atas adalah tudung yang baru dibeli di pasar hari Sabtu lepas. Sangat berpuas hati dengan kualiti dan harganya. Rasa nak beli lagi je.Tapi kena tunggu gaji bulan depan.
2) Eyeliner : Elianto
3) Blusher : Maybelline
4) Lipstik : Maybelline (Lipstik dah agak pudar. Gambar diambil sejurus selepas naik dari cafe)
5) Blouse putih : Baru pakai kali kedua. Baju yang dibeli sempena nak menghadiri gathering family yang bertemakan warna putih. Tak suka dengan kualiti kain dan juga design bajunya. Beli secara terpaksa kerana tiada pilihan.
6) Plastik putih : Plastik tersebut berisi goreng pisang yang dibeli ketika makan tengahari tadi. Makanan tambahan yang wajib dibeli supaya mulut tidak tercari2 makanan untuk mengunyah selepas jam 4 petang.
7) Botol Biru : Barand Tupperware.Berfungsi untuk mengisi air kosong kerana ibu2 mengandung perlu minum air kosong yang banyak bagi mengelakkan masalah sembelit.
8) Botol plastik tutup merah : Botol untuk mengisi kerepek yang telah dibukak. (Makanan ringan untuk mengunyah apabila mengantuk)
9) Sunsweet : Juga makanan tambahan bagi mengelakkan rasa yang tak sedap seperti tekak hanyir selepas makan tengahari.


4 Perkara Yang Menandakan Aku Hidup Dalam Blues (Hari ni)

1) Suara anak buah aku wawa yang memanggil Cik Amy dengan suara yang menakutkan (macam budak2 main hantu2) asik terngiang kat telinga aku. (Cik Amy : Hubby aku). Sebelum ni dia malu dengan hubby aku. Suruh salam dia tak nak. Katanya malu. Tapi semalam 1st time dia shake hand ngan hubby lepas dia panggil dengan suara yang kononnya takut dan dia cakap dia dah tak malu lagi.  Membuatkan aku asik nak tersengih sendiri je.

2) Kari ketam yang mak aku masak semalam masih terasa2 kat mulut ni. Memang syahdu habislah kari ketam tu. Aku makan sampai tak ingat dunia. Aku ratah ketam seekor setengah. Belum termasuk kaki ketam yang gemuk2 tu...dah la isi penuh.Manis lak tu..adui..memang xboleh nak lupa kesedapannya.

3) Kempunan nak makan berger yang jual kat depan 7elevan Kuala Sel. Berger dia memang betul2 sedap.Setiap kali balik dari Tanjong mesti nak singgah beli.Tapi semalam aku xdapat nak beli sebab nak balik Ijok awal.Nak tengok ABP punya pasal.Ingatkan da bukak. Tapi dia bukak malam.Lepas maghrib. So sepanjang hari aku asik terpikir je pasal berger tu dan tak sabar nak tunggu hujung minggu lagi nak beli berger tu.

4) Penangan ABP. Kerana menonton ABP malam tadi, pagi ni otak aku asik duk pikir je nak baca cerita2 pasal ABP.Nak tengok fesyen baju diorang, nak baca apa2 je la yang berkaitan  dengan ABP semalam. Lagi2 Faizal Tahir menang semalam. Lagi lah aku suka nak baca blog2 yang minat Faizal Tahir. Memang aku diselubungi blues sepanjang hari.


Her : Dapat jiran baru. Cik Lulu dah pindah tempat ke depan. Hilang kawan nak bergosip sambil bekerja. Jiran baru seorang lelaki yang umurnya lebih jauh dari aku..Bertambah tambah la blues aku hari ni..Sekian

No comments:

Post a Comment