Wednesday 6 April 2011

Bawa Bekal Ke Office : Support Go Green Campaign

Aku sangat menyokong kempen Go Green. Salah satunya dengan cara membawa bekal ke office. Selain dapat ,mengurangkan penggunaan plastik dan polisterin dapat juga kita berjimat


Kebetulan setiap hari Rabu dan Khamis kat office ada kelas mengaji pada waktu rehat. So pada dua hari tersebut aku akan bawa bekal ke office.Lebih2 lagi sekarang memasak merupakan hobi baru aku. Nak bawa bekal hari2 memang tak dapatlah sebabnya biasa aku masak makanan malam yang simple2 je. Pada aku lunch kena ambil yang heavy sikit. Tak boleh la hari2 makan yang simple je. Nanti kurang zat pulak.

Tengok apa bekalan yang aku bawa hari.


 Paper beg yang digunakan untuk mengisi bekal makanan. Company tak benarkan bawa beg plastik secara terang terangan di bawa masuk ke dalam bangunan.(Idea yang baik dan sangat environmental : so gunakan recycle beg)


Bekas makanan :Tupperware. Sangat safety sebab tak boleh tumpah.




Dan ini lah makanan yang aku bawa untuk lunch hari ni. Betapa gigihnya aku masak malam tadi. Tak hirau semua cerita kat tv. Simple kan. Sesekali makan camni ok pe. Oh ye sambal udang aku menjadi juga akhirnya.

Her : Berbaloi2 dapat hadiah kawin satu set Tupperware. Dapat dari yang kecil sampai yang besar.Terima Kasih Kaklong kerana menghadiahkannya kepada aku. Sangat2 la berguna bagi orang macam aku yang baru mula kerja. Mana la mampu nak beli set tupperware banyak2 sekali gus. Ok.Masa balik da sampai. Hari ni hubby aku datang jemput.Yeaaaa!!!

1 comment: